Chyby pri prsiach, 2.časť:

Autor: Jozsef Nagy Originálny článok

Chyby pri kopaní:

1. Na začiatku kopu nie sú chodidlá pri sebe (obrázok 5)

2. Počas pritiahnutia chodidiel sú kolená príliš blízko seba, sú užšie, než boky plavca (obrázok 6)

3. Pritiahnutie chodidiel k zadku je robené rovnomernou rýchlosťou, bez toho, aby sa pohyb zrýchlil v najvyššej polohe a pri vytočení chodidiel do strán

 

4. Kolená sa pritiahnu pod brucho (obrázok 7)

5. Na konci pritiahnutia chodidiel k zadku, sú chodidlá blízko pri sebe/za zadkom, namiesto toho, aby boli vedľa zadku (obrázok 8)

6. Plavci, ktorý nemajú veľmi flexibilné nohy zbytočne priťahujú chodidlá čo najbližšie k zadku, pretože nie sú schopný vytočiť chodidlá do strán. Sú to schopný spraviť iba v druhej polovici kopu dozadu (obrázok 9)

7. Vytáčanie chodidiel do strán je príliš neskoré

8. Vytáčanie chodidiel do strán je príliš pomalé

9. Vytáčanie chodidiel do strán nie je úplné

10. Kop je príliš široký, plavec kope do strán namiesto toho, aby kopal dozadu (obrázok 10)

11. Plavec kope dodola, namiesto toho, aby kopal dozadu (obrázok 11)

12. Pri dokončení kopu sa nohy a chodidlá zatvoria príliš pomaly

13. Pri dokončení kopu sa nohy a chodidlá nezatvoria úplne (obrázok 12)

14. Po dokončení kopu sú nohy príliš nízko, nezdvihnuté, čiže nie sú v splývavej polohe (obrázok 13)

15. Po dokončení kopu sú päty vyššie ako prsty, chodidlo nie je v splývavej polohe (obrázok 14)

Najhoršia chyba pri kopaní je určite pritiahnutie kolien pod brucho. Náš cieľ je mať čo najväčší uhol medzi trupom a stehnami. Ak sú plavci úplne rovnocenný v sile, kondícii a technike, ale jeden z nich bude priťahovať kolená pod brucho viac a bude mať uhol medzi stehnami a trupom o 20 stupňov menší, tak len tento jediný rozdiel spraví o niekoľko sekúnd horší čas na 100 m trati.

Kvôli tomu sa snažíme pritiahnuť chodidlá k zadku zohýnaním kolien, a kolená priťahovať k bruchu čo najmenej. Aj tak budú kolená robiť dosť veľký odpor, ale chceme ho čo najviac zmenšiť. (obrázky 15 a 16 - 15 je lepší, ako 16)